ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

 

Να προσβάλουν το νόμο, που στερεί το δικαίωμα να ανανεώνουν τις άδειες τους οι εργαζόμενοι στις λαϊκές αγορές, αν έχουν φορολογικές ή ασφαλιστικές εκκρεμότητες, αποφάσισαν χθες το απόγευμα σε πανελλαδικό επίπεδο οι συνδικαλιστές του κλάδου. Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του σωματείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», υπήρξε η απόφαση να δοθεί μέχρι το τέλος αγώνας, προκειμένου να αλλάξει αυτή η απόφαση. Είναι χαρακτηριστικό πως οι εργαζόμενοι στις λαϊκές αγορές, είναι ο μοναδικός επαγγελματικός κλάδος, που χάνει το αυτονόητο δικαίωμα να βγάζει το μεροκάματο του.

Σύμφωνα με τον νομικό σύμβουλο Τάσο Γκανάτσιο ο συγκεκριμένος νόμος παραβιάζει   θεμελιώδης συνταγματικές αρχές ( π.χ. ισότητας, αναλογικότητας και της ελεύθερης πρόσβασης στην εργασία ), αλλά έρχεται και σε ευθεία σύγκρουση με νόμους που προστατεύουν τους θιγόμενους κλάδους. Τα παραπάνω επιβεβαιώνει απόλυτα η ανεξάρτητη αρχή του «συνηγόρου του πολίτη» στην οποία απευθύνθηκαν οι συνδικαλιστές των λαϊκών αγορών. Μάλιστα με παρέμβαση του στα αρμόδια υπουργεία συστήνει την επανεξέταση του νόμου, υπό το πρίσμα των αρχών του κράτους- δικαίου. Μέχρι σήμερα πάντως δεν λάβαμε ούτε εμείς, ούτε ο «συνήγορος του πολίτη», κάποια απάντηση.

Συγκεκριμένα οι συνδικαλιστές αποφάσισαν να προσφύγουν άμεσα τόσο στο συμβούλιο της επικρατείας, όσο και στην επιτροπή αναφορών του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου. Απόφαση που ήταν ομόφωνη από τις ομοσπονδίες και τα σωματεία όλης της χώρας που συμμετείχαν στη συνάντηση.

Ο πρόεδρος της Παναττικής Ομοσπονδίας Πωλητών λαϊκών αγορών Κωνσταντίνος Κακαράτζας εκτίμησε πως η μοναδική πρεμούρα του υπουργείου οικονομικών είναι να μαζέψει έσοδα, ωστόσο ο τρόπος που επέλεξε δεν έχει καμία λογική. Παράλληλα επισήμανε, ότι αδυνατίζει η θέση του κλάδου, καθώς δεν υπάρχει τριτοβάθμιο όργανο          ( συνομοσπονδία ), ώστε να συντονίζει καλύτερα τις ενέργειες των εργαζόμενων στις λαϊκές αγορές, όχι μόνο για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά και για όλα τα υπόλοιπα.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Παραγωγών, Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας- Θεσσαλίας- Θράκης Άγγελος Δερετζής τόνισε πως είναι άδικο να χάνουν τις άδειες τους οι εργαζόμενοι στις λαϊκές αγορές που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις. Σημείωσε επίσης, πως όσοι συνάδελφοι τους κατόρθωσαν να ανταποκριθούν μέχρι σήμερα, δε σημαίνει πως θα το κατορθώσουν και στο μέλλον.

Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Γερασιμόπουλος υπογράμμισε πως οι συνδικαλιστές είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν μέχρι το τέλος. «Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό», είπε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται πως η προθεσμία για την τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων που έχουν οι εργαζόμενοι στις λαϊκές αγορές έληξε στις 31-03-2018. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δοθεί νέα παράταση. Ωστόσο οι συνδικαλιστές θεωρούν πως ούτε αυτή είναι ικανή να λύσει το πρόβλημα.

Να σημειωθεί πως την ευθύνη για τη διοργάνωση της συνάντησης είχαν η Παναττική Ομοσπονδία Πωλητών λαϊκών αγορών, η ομοσπονδία Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας- Θεσσαλίας- Θράκης και η ομοσπονδία Δυτικής Μακεδονίας.

omonoialaikes.wordpress.com

Οι τράπεζες κι εγώ (δηλαδή εσείς)

 

Του Στάθη

19/04/2018

Οι τράπεζες, οι ελληνικές (σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή, σε γνωρίζω από την όψη που με βια μετράει τη γη) τράπεζες με ανακήρυξαν «Μη συνεργάσιμο Δανειολήπτη». Μου φόρεσαν δηλαδή ένα μαύρο αστέρι στο πέτο, είμαι πια ένας αποσυνάγωγος, ένας παρίας, ένα περιθωριακό στοιχείο, ένας «Μη Συνεργάσιμος Δανειολήπτης».

 Ένας πολίτης δηλαδή β΄ κατηγορίας, που έχει πλέον περιορισμένα δικαιώματα στον νόμο, και πάντως εκείνα που του επιτρέπουν οι τράπεζες. Διότι οι τράπεζες έχουν το δικαίωμα του νομοθετείν και εν τω άμα του στραγγαλίζειν, είναι η μετεμψύχωση του Χαμουραμπί σε δικαστή Ντρεντ.

 Έχουν τοδικαίωμα -πάντα οι τράπεζες- να ασκούν νόμιμη βία, ως κράτη εν κράτει, να σε βγάζουν «Μη Συνεργάσιμο Δανειολήπτη» και ύστερα να σου υπαγορεύουν τα περιορισμένα δικαιώματά σου -εις πολλά έτη, Τράπεζα! δίδαξον με τα δικαιώματά Σου.

Οι τράπεζες που με τα λεφτά μου ανακεφαλαιοποίησα με θεωρούν γελάδι, μου λένε τι είμαι, με διαπομπεύουν και με διασύρουν. Με την ανοχή και την προστασία του κράτους που μου μείωσε τον μισθό και μου λεηλάτησε τη ζωή, οι τράπεζες με απειλούν. Ότι θα μου κατασχέσουν το κρεβάτι, ότι θα μου βουτήξουν το γραφείο, ότι θα μου αρπάξουν την τηλεόραση και ότι θα μου ιδιωτικοποιήσουν το αμάξι.

 Οι τράπεζες που επανειλημμένως ανακεφαλαιοποίησα απειλούν να με διασύρουν στη γειτονιά μου και να με ξεφτιλίσουν μπροστά στα παιδιά μου –η καταδίκη μου είναι οριστική και αμετάκλητη, είμαι πλέον ένας «Μη Συνεργάσιμος Δανειολήπτης».

Αυτό δεν διορθώνεται, είναι κάτι σαν καρκίνος σε προχωρημένο στάδιο, είμαι πλέον ένα γελάδι που πρέπει να κατέβω στον Άδη για να πληρώσω τις αμαρτίες που δεν έκανα κι επιπροσθέτως να πληρώσω τις αμαρτίες που έκαναν οι τράπεζες χάριν των Δυνατών, καθώς και για την πάρτη τους. Για αυτούς τους αχρείους κατά συρροήν δολοφόνους μαζών και μαζών είμαι πλέον ένα γελάδι που «δεν δικαιούται για να ομιλεί» αλλά μόνον για να μουγκανίζει τον πόνο του μαζί με τους άλλους παρίες, τους εξόριστους και τους στιγματισμένους.

Είμαι τώρα κλεισμένος πίσω από τις Σκαιές Πύλες, αυτές που γράφουν ότι «η εργασία (κακοπληρωμένη ή απλήρωτη) ελευθερώνει». Ελευθερώνει τις τράπεζες να σου στέλνουν ανά πάσα στιγμή τον κλητήρα στο σπίτι σου (ώσπου να το χάσεις κι αυτό), να εξαπολύουν εναντίον σου το προσωπικό σου πογκρόμ και κυριώτατα τη χλεύη των συμπολιτών μας, εκείνων που οι τράπεζες τους έμαθαν να σκέφτονται όπως οι ίδιες.

Τρέχα, σύρε, τράβα λοιπόν στον φυσικό σου δικαστή, στην τελευταία σου καταφυγή, «υπάρχουν δικαστές στο Βερολίνο», λέει. Υπάρχουν, αλλά όχι εν παραβολαίς, κατά το πνεύμα της γνωστής ιστορίας (πως, όταν αδικείσαι, πάντα υπάρχει ο δικαστής που θα σου αποδώσει το δίκιο σου).

Υπάρχουν κατά κυριολεξίαν, εκεί στο Βερολίνο και μόνον εκεί.

Το δίκιο μας κατέχεται πια από το Βερολίνο. Και τα ανδρείκελα του Βερολίνου εδώ, φυλάνε, φιλάνε και φρουρούν τις Λάμιες που μας πίνουν το αίμα όπως φυλάει και φρουρεί ο Κέρβερος τα τρόπαια του χάρου.

Ρετσινιές στους πολίτες και χαρακτηρισμούς μόνον τα δικτατορικά καθεστώτα επιβάλλουν. Αυτή η Καφκική Δυστοπία με τις τράπεζες να ενοχοποιούν όποιον παγιδεύουν, μόνον σε κοινωνίες υποταγμένες στην αυθαιρεσία συμβαίνει- τις δικές μας κοινωνίες, έτσι όπως καταντήσαμε.

Τράπεζες που προσπαθούν να σε εξαπατήσουν (δοκιμάστε να κάνετε έναν συμβιβασμό μαζί τους) και που, αν αποτύχουν, σε προγράφουν, σε γράφουν στου Διαόλου τα κατάστοιχα και σε διαγράφουν από «τα μητρώα» που έλεγε και ο Ζαμπέτας- παςεπί διαταράξει και τα μητρώα σου δεν είναι πια εντάξει».

Είσαι πλέον «Μη Συνεργάσιμος» οριστικώς και αμετακλήτως.

Να σας ξεκαθαρίσω κάτι, όρνια!

Μη συνεργάσιμος οριστικώς και αμετακλήτως θα είμαι με την Κομαντατούρ. Εσείς δεν ψάχνετε για συνεργάσιμους, αλλά για «συνεργάτες» και για ραγιάδες. Νομίζετε ότι έχετε να κάνετε με υπηκόους και κολίγους. Όχι, έχετε να κάνετε με πολίτες, και δεν είμαστε ο καθένας μόνος του...

https://www.freedomtv.gr/post.php?p=78

Με γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης οι διαγραφές αμφισβητούμενων οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία.

 

Με νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Εργασίας θα προβλέπεται η διαγραφή οφειλών και απαλλαγή από πρόσθετες επιβαρύνσεις, για χρέη τα οποία είχαν βεβαιωθεί πριν από τη λειτουργία του ΕΦΚΑ για παράλληλα ασφαλισμένους για το ίδιο αντικείμενο, λόγω αμφισβήτησης υπαγωγής στο δεύτερο φορέα.


Σύμφωνα με πληροφορίες στη νομοθετική διάταξη θα προβλέπεται ότι η διαγραφή θα αποφασίζεται μετά από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης.

www.asfalisinet.gr/

Ο ΟΑΕΕ θα διαγράψει απαιτήσεις από διπλή-παράλληλη ασφάλιση

 

 

Με νομοθετική διάταξη που ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας, θα δοθεί δυνατότητα διαγραφής απαιτήσεων του πρώην ΟΑΕΕ και άλλων Ταμείων από ασφαλισμένους που είχαν παράλληλη ασφάλιση - ως μισθωτοί και ελεύθεροι επαγγελματίες με "μπλοκάκια"

Οπως είπε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τ. Πετρόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, με την
πρωτοβουλία αυτή θα αρθεί μια τεράστια αδικία, καθώς πολλοί  βρέθηκαν υποχρεωμένοι να πληρώσουν μεγάλα ποσά εξαιτίας ασαφειών αλλά και επειδή οι διοικήσεις του πρώην ΟΑΕΕ και του πρώην ΤΕΒΕ δεν είχαν φροντίσει να τους ενημερώσουν.

Με τη νομοθετική διάταξη που θα προωθηθεί  προς ψήφιση στη Βουλή, «θα δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς να διαγράψουν οφειλές τις οποές αδικαιολόγητα έχουν χρεωθεί», σημείωσε ο υφυπουργός, φέροντας ως παράδειγμα τέτοιων αμφισβητούμενων χρεών τις οφειλές δημοσιογράφων στον ΟΑΕΕ.

Οπως είπε ο κ. Πετρόπουλος, αυτή η κυβερνητική πρωτοβουλία  δείχνει ότι λόγω της καλής δημοσιονομικής πορείας της χώρας η κυβέρνηση αποκτά πεδίο ελευθερίας για να δίνει λύσεις οι οποίες παλαιότερα δεν υπήρχε περίπτωση να εγκριθούν από την τρόικα.

Ενα σημαντικό βήμα ήταν αποδέσμευση της επαγγελματικής ιδιότητας από την υποχρέωση ασφάλισης. «Με τη διάταξη αυτή απαλλάξαμε από βάρη τους επιστήμονες, ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές ακόμη κι αν δεν είχαν  έσοδα, μόνο και μόνο επειδή είχαν επαγγελματική ιδιότητα. Υπήρχαν χιλιάδες οφειλέτες τους οποίους κυνηγάει το σύστημα...», ανέφερε σχετικά.

Πηγή : sofokleousin.gr/

Διευκρινήσεις και παραδείγματα για τη ρύθμιση οφειλών έως 50.000 ευρώ

 

Διευκρινίσεις για τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων που δεν ξεπερνούν το ποσό των 50.000 ευρώ στο πλαίσιο της υπαγωγής τους στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμιση Οφειλών Επιχειρήσεων, σύμφωνα με τον ν. 4469/2017 δίνει με εγκύκλιο του ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους 

Φώτης Κουρμούσης.

 

Συγκεκριμένα, στη εν λόγω εγκύκλιο επισημαίνονται τα εξής:

Επί του άρθρου 2 – Απλοποιημένη Διαδικασία Υπαγωγής στις ρυθμίσεις του ν. 4469/2017

 

Οι οφειλέτες με συνολικές προς ρύθμιση οφειλές προς όλους τους πιστωτές (φορολογική διοίκηση, Κ.Ε.Α.Ο., πιστωτικά ιδρύματα, κ.λ.π.) που ανέρχονται από 20.000ευρώ και δεν ξεπερνούν το ποσό των 50.000 ευρώ και πληρούν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλεξιμότητας των άρθρων 2 και 3 του Ν. 4469/2017, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση για την υπαγωγή τους στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών, μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) (www.keyd.gov.gr), με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Η διαδικασία υποβολής ορίζεται στην υπ’ αριθ. 116821/25-10-2017 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 3909/Β’/06- 11-2017) «Λειτουργικές Προδιαγραφές της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων Ν.4469/2017 (ΦΕΚ Α’ 62)».

Στο μέτρο που η ΚΥΑ υπ’ αριθ. 130060/27-11-2018 δεν ορίζει διαφορετικά, εφαρμόζονται οι ουσιαστικές και διαδικαστικές διατάξεις του Ν. 4469/2017 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων.

Επί του άρθρου 3 – Τυποποιημένος Τρόπος Αξιολόγησης Βιωσιμότητας

Μετά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών έως 31/12/2018 στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. από τον οφειλέτη και προκειμένου να εξετασθεί η πρόταση του, απαιτείται ο τελευταίος να κριθεί βιώσιμος.

Η αξιολόγηση της βιωσιμότητας, στην απλοποιημένη διαδικασία ρύθμισης των οφειλών που περιγράφει η παρούσα, παράγεται με τυποποιημένο τρόπο. Ειδικότερα, ένας οφειλέτης κρίνεται βιώσιμος για την τυποποιημένη πρόταση ρύθμισης εφόσον πληροί σωρευτικά τα κάτωθι κριτήρια:

α) Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά την τελευταία χρήση ή σε δύο από τις τρεις τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στο ν. 4469/2017.

β) Ο λόγος του συνόλου των προς ρύθμιση οφειλών κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2016, μετά την αφαίρεση του συνόλου των τόκων υπερημερίας των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα, ποσοστού 95% των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα και ποσοστού 85% των απαιτήσεων του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής , προς το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA = Καθαρό Αποτέλεσμα (μετά Φόρων) + Φόροι + Αποσβέσεις + Τόκοι) να είναι ίσος ή μικρότερος από οκτώ.

Επισημαίνεται ότι στα πλαίσια της απλοποιημένης διαδικασίας υπαγωγής στις ρυθμίσεις του Ν. 4469/2017 οι πιστωτές διατηρούν το δικαίωμα να προβούν σε εξατομικευμένη αξιολόγηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με τις εσωτερικές διαδικασίες οργάνωσης τους, προκειμένου να εκτιμήσουν την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Πιστωτής που κατέχει την πλειοψηφία επί του συνόλου των απαιτήσεων δεν προτείνει πρόταση ρύθμισης οφειλών στην περίπτωση που εκτιμήσει τον οφειλέτη ως μη βιώσιμο.

Παράδειγμα 1:

Οφειλέτης έχει συνολικές οφειλές προς Δημόσιο, ΚΕΑΟ και Τράπεζες κατά την ημερομηνία της αίτησης πχ στις 28/2/2018 ύψους 80.000 ευρώ. Οι οφειλές προς ρύθμιση στις 31/12/2016 μετά τις διαγραφές τόκων υπερημερίας, προσαυξήσεων και προστίμων ανέρχονται σε 40.000 ευρώ (10.000 ευρώ προς KEAO, 10.000 ευρώ προς Δημόσιο και 20.000 ευρώ προς Τράπεζες).Το σύνολο των τόκων υπερημερίας, το 85% των απαιτήσεων από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και το 95% των οφειλών από πρόστιμα έχει ήδη αφαιρεθεί και ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ.Από τα οικονομικά του στοιχεία των τριών τελευταίων χρήσεων παρουσιάζει θετικά καθαρά αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Ειδικότερα, στην τελευταία χρήση του έτους 2016 έχει θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 5.000 ευρώ, στη χρήση έτους 2015 θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 4.800 ευρώ

και στη χρήση 2014 θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 3.900 ευρώ.Ως εισόδημα λαμβάνεται το Καθαρό Αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της τελευταίας χρήσης του 2016 ήτοι 5.000 ευρώ

καθώς είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των δύο ( πλέον θετικών καθαρών αποτελεσμάτων προ φόρων τόκων και αποσβέσεων από τις τρεις τελευταίες χρήσεις ήτοι του 2016 και του 2015.Λαμβάνοντας υπόψη τις Συνολικές προς ρύθμιση οφειλές στις 31/12/2016 ύψους 40.000 ευρώ και το ΕΒΙΤDAέτους 2016 ύψους 5.000

ευρώ ο λόγος του συνόλου των υφιστάμενων οφειλών κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2016 προς το EBITDAανέρχεται σε οκτώ και ο οφειλέτης κρίνεται βιώσιμος καθώς πληροί και τα 2 κριτήρια βιωσιμότητας.

 

Επί του άρθρου 4 – Πρόταση Τυποποιημένης Λύσης 

Με την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στην παρούσα απλοποιημένη διαδικασία και μετά τη διαπίστωση απαρτίας, τυχόν αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών που υποβάλλονται από τους συμμετέχοντες πιστωτές παράγονται με τυποποιημένο τρόπο. Όταν η συνολική αξία της περιουσίας του οφειλέτη είναι τουλάχιστον 25 φορές μεγαλύτερη από τη συνολική οφειλή προς ρύθμιση το Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δεν επιτρέπεται να υποβάλλουν προτάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών ή να ψηφίζουν υπέρ προτάσεων αναδιάρθρωσης οφειλών. Τυχόν αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών υποβάλλονται από τους συμμετέχοντες πιστωτές και υποβληθείσες προτάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών ψηφίζονται θετικά, εφόσον υπόκεινται στους ακόλουθους κανόνες:

1. Αφαιρούμενα ποσά ανά πιστωτή 

α) το σύνολο των τόκων υπερημερίας των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα.

β) ποσοστό 95% των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση.

γ) ποσοστό 85% των απαιτήσεων του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Τα ποσά των ως άνω υποπεριπτ. β) και γ) αφαιρούνται, με την επιφύλαξη των παρ. 4 και 6 του άρθρου 15 του Ν. 4469/2017. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση υφιστάμενων ρυθμίσεων, στο υπόλοιπο οφειλών αυτών που εντάσσεται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης, δεν λαμβάνει χώρα καμία επιπλέον διαγραφή, όπως ακριβώς ισχύει και στις συμβάσεις που συνάπτονται κατά την τακτική διαδικασία του Ν.4469/2017 και δεν υφίστανται δυνατότητα αύξησης ή μείωσης του αριθμού των δόσεων.

2. Τρόπος ρύθμισης

(α) Στην περίπτωση που ο οφειλέτης πληροί τα προαναφερόμενα κριτήρια ρυθμίζει την οφειλή του σε ισόποσες μηνιαίες τοκοχρεωλυτικές δόσεις ως ακολούθως:

(αα) Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης που θα προτείνεται δε δύναται να είναι μικρότερο από το ποσό των 50 ευρώ ανά πιστωτή.

(αβ) Ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στην περίπτωση των θεσμικών πιστωτών (χρηματοδοτικοί φορείς, Δημόσιο, Φ.Κ.Α.) δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις 120.

(αγ) Ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στην περίπτωση των λοιπών ιδιωτών πιστωτώνδεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις 24.

(αδ) Ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στην περίπτωση πιστωτών οι οφειλές των οποίων προέρχονται από συμβάσεις παροχής εργασίας οποιουδήποτε τύπου δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν τις έξι .

(β) Ο αριθμός των δόσεων είναι κοινός για κάθε μία κατηγορία πιστωτών (θεσμικοί και Λοιποί Ιδιώτες)εκτός των περιπτώσεων όπου:

4 (βα) το πλήθος των δόσεων περιορίζεται λόγω του ορίου των 50 ευρώ ως ελάχιστη δόση ανά πιστωτή

(ββ) η βασική οφειλή προς το Δημόσιο ή /και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δεν ξεπερνά το ποσό των 3.000 ευρώ ανά πιστωτή (μη προσμετρούμενων τυχόν υφιστάμενων ρυθμίσεων οφειλών). Σε αυτή την περίπτωση οφειλών ο αριθμός των δόσεων αυτών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις 36.

(γ) Ο οφειλέτης μπορεί να προτείνει τη ρύθμιση των οφειλών του σε όλους τους θεσμικούς πιστωτές σε 12 ή λιγότερες άτοκες δόσεις.

3. Επιτόκιο ρύθμισης

Για τον υπολογισμό των τοκοχρεωλυτικών δόσεων λαμβάνεται υπόψη επιτόκιο ίσο με το επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες και κατά την του ν. 128/1975 κατά περίπτωση, αν είχε προγενέστερα συμφωνηθεί ότι η εισφορά αυτή βαρύνει τον οφειλέτη. Για τους χρηματοδοτικούς φορείς το επιτόκιο είναι κυμαινόμενο και αναπροσαρμόζεται ανά τρίμηνο, με έναρξη την ημερομηνία κατάρτισης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Για τους υπόλοιπους πιστωτές το επιτόκιο είναι σταθερό, με κρίσιμο χρόνο την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ρύθμισης. Σε περίπτωση υπερημερίας του οφειλέτη, οι οφειλόμενες δόσεις προς τους χρηματοδοτικούς φορείς, βαρύνονται με το προαναφερθέν επιτόκιο.

4. Αριθμός δόσεων ρύθμισης

Για τον υπολογισμό του τελικού αριθμού δόσεων σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Προκειμένου να προσδιοριστεί η τελευταία λαμβάνεται υπόψη το 2,75% του ποσού που χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του οφειλέτη, όπως προσδιορίστηκε στην παράγραφο επί των διευκρινήσεων επί του άρθρου 3.

Το 2,75% του ποσού αυτού συγκρίνεται με τη συνολική αρχική μηνιαία δόση. Στην περίπτωση που το ανωτέρω ποσό είναι μεγαλύτερο από τη συνολική αρχική μηνιαία δόση τότε η τελευταία αναπροσαρμόζεται ώστε να ισούται με το ποσό αυτό.

Ως αποτέλεσμα ο αριθμός των δόσεων μειώνεται και το επιπλέον ποσό κατανέμεται συμμέτρως στους θεσμικούς πιστωτές αναλόγως των απαιτήσεων τους. Το σύνολο της καθαρής παρούσας αξίας των δόσεων πρέπει να ισούται με το σύνολο της οφειλής αφαιρουμένων:

α) του συνόλου των τόκων υπερημερίας των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα

β) ποσοστού 95% των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση

γ) ποσοστού 85% των απαιτήσεων του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Παράδειγμα 2:

Οφειλέτης έχει συνολικές οφειλές προς Δημόσιο, ΚΕΑΟ, και Τράπεζες κατά την ημερομηνία της αίτησης πχ στις 8/3/2018 ύψους 75.000 ευρώ.

Οι οφειλές προς ρύθμιση στις 31/12/2016 μετά τις διαγραφές τόκων υπερημερίας, προσαυξήσεων και προστίμων ανέρχονται σε 45.000 ευρώ (12.500 ευρώ προς KEAO, 22.500 ευρώ προς Δημόσιο και 10.000 ευρώ προς Τράπεζες).

Το σύνολο των τόκων υπερημερίας, το 85% των απαιτήσεων από 5 προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και το 95% των οφειλών από πρόστιμα έχει ήδη αφαιρεθεί και ανέρχεται στο ποσό των 5.000 ευρώ.

Από τα οικονομικά του στοιχεία των τριών τελευταίων χρήσεων παρουσιάζει θετικά καθαρά αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Ειδικότερα, στην τελευταία χρήση του έτους 2016 έχει θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 20.000 ευρώ, στη χρήση έτους 2015 θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 15.800 ευρώ και στη χρήση 2014 θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 14.900 ευρώ.

Ως εισόδημα λαμβάνεται το Καθαρό Αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της τελευταίας χρήσης του 2016 ύψους 20.000 ευρώ καθώς είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των δύο πλέον θετικών καθαρών αποτελεσμάτων προ φόρων τόκων και αποσβέσεων από τις τρεις τελευταίες χρήσεις ήτοι του 2016 και του 2015.

Ως εκ τούτου ο λόγος του συνόλου των υφιστάμενων οφειλών κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2016 προς το EBITDA ανέρχεται σε (2,25) και ο οφειλέτης κρίνεται βιώσιμος καθώς πληροί και τα 2 κριτήρια βιωσιμότητας. Η μηνιαία δόση σε περίπτωση καταβολής 120 δόσεων με ενδεικτικό επιτόκιο ρύθμισης 6% ανέρχεται σε 499,59 ευρώ και προκύπτει βάσει του ποσού των προς ρύθμιση οφειλών 45.000 ευρώ όπως προέκυψαν μετά την διαγραφή του συνόλου των τόκων υπερημερίας, των προστίμων κατά 95% και των προσαυξήσεων κατά 85% συνολικού ποσό των 5.000 ευρώ. 

Σημειώνεται ότι ως επιτόκιο ρύθμισης στο πλαίσιο υποβολής αντιπροτάσεων λαμβάνεται επιτόκιο ίσο με το επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες το οποίο παραμένει σταθερό καθόλη την υπό εξέταση περίοδο και βασίζεται στο επιτόκιο euribor τριμήνου που ισχύει κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, καθώς δεν είναι εφικτό να προσδιοριστεί το μελλοντικό επιτόκιο euribor τριμήνου που λαμβάνουν υπόψη οι χρηματοδοτικοί φορείς το οποίο αναπροσαρμόζεται ανά τρίμηνο με έναρξη την ημερομηνία κατάρτισης της σύμβασης προσαυξημένο κατά την εισφορά του Νόμου 128/1975 όπου έχει εφαρμογή.

Για τον υπολογισμό του τελικού αριθμού δόσεων σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Προκειμένου να προσδιοριστεί η τελευταία λαμβάνεται υπόψη το 2,75% του ΕΒΙΤDA του έτους 2016 ύψους 20.000 ευρώ που ανέρχεται σε 550 ευρώ το οποίο είναι μεγαλύτερο από τη συνολική αρχική μηνιαία δόση 499,59 ευρώ, όπως αυτή προκύπτει βάσει της ρύθμισης των 45.000 ευρώ σε 120 δόσεις με μέσο επιτόκιο 6%, επομένως η συνολική μηνιαία δόση αναπροσαρμόζεται σε 550 ευρώ.

Η διαφορά των 50,41 ευρώ κατανέμεται συμμέτρως στους θεσμικούς πιστωτές (Δημόσιο, ΚΕΑΟ και Τράπεζες) ανάλογα με την απαίτησή τους και ο αριθμός των δόσεων μειώνεται αναλόγως.

Πηγή :http://foroline.gr

Υποκατηγορίες

2018  Anasfalistoi   globbers joomla templates